Welkom op de website van Interschool

Interschool staat voor onderwijs aan kinderen met verschillende nationaliteiten en die het Nederlands leren als tweede taal, ‘inter’ staat dan voor internationaal. Interschool staat ook voor een school die fungeert als tussenstation voor vervolgonderwijs in Nederland of elders in de wereld, ‘inter’ staat dan voor tussen.

Basisschool Interschool is gevestigd op het terrein van de Centrale Opvang voor Asielzoekers (hierna COA) in Ter Apel.
Het COA vangt mensen op in verschillende locaties. Onze school verzorgt het onderwijs aan de kinderen van vier jaar tot ongeveer twaalf jaar.
Veel kinderen wonen in het COA van Ter Apel, maar ook kinderen van ouders die als gezin herenigd zijn in Nederland en wonen in de gemeente Westerwolde zijn welkom op onze school.
Met behulp van deze website willen wij een beeld schetsen van onze school. Bent u nieuwsgierig geworden naar onze school en wilt u meer informatie? Neem dan contact met ons op om een afspraak te maken. U vindt onze adresgegevens onder het kopje contact rechtsboven op deze pagina.